Тема. Що треба знати про природу. Жива і нежива
природа.
Мета: зацікавити учнів запитаннями, що
стосуються знайомих ї
предметів і явищ;
дати уявлення про тіла живої на неживої
природи; розвивати міркування та образне мислення;
виховувати почуття колективізму та любов до природи.
Обладнання: зображення, мікрофон, зелені і
коричневі кружечки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний класу до уроку.
1. Привітання.
- Сядьте, дітки, ви тихенько.
Та послухайте гарненько.
Про живе та неживе,
Що оточує мене.
- Сядьте, дітки, ви тихенько.
Та послухайте гарненько.
Про живе та неживе,
Що оточує мене.
2. Вправа
«Метеоролог».
- Дітки
існують такі люди, які спостерігають за погодою і прогнозують її. Такі люди
називаються метеорологами. Тепер разом повторимо. (метеоролог)
- І
зараз у вас є можливість побути метеорологом. Та для цього вам потрібно буде
уважно поглянути у вікно.
—
Яка зараз пора року? (осінь)
—
Який місяць? (вересень)
—
Яке число? (відповідь)
—
Тепло чи холодно надворі?
—
Який стан неба?
—
Яка температура повітря?
—
Чи були сьогодні протягом дня опади?
-
Молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
•
Сьогодні дорогою до школи я бачив... (річку)
•
Біля школи росте... (кущ)
•
Нашу землю вдень освітлює... (сонце)
•
Уночі я бачила на небі... (місяць)
•
Ми п’ємо... (воду)
•
Риби живуть у... (воді)
•
Ми дихаємо... (повітрям)
На дошці
— малюнки.
—
Як назвати одним словом усе, про що ви говорили? Де ми це зустрічаємо?
—
Так, навколо нас. Це і є природа. А чи хотіли б ви здійснити подорож у
той куточок природи, де ви відпочивали влітку? Яка природа вас там оточувала?
—
Що вивчає предмет природознавство? (навколишнє середовище)
-
— Для чого
людині потрібно знання про природу? (вона значно полегшує життя людині)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що
необхідно знати про природу. І ви дізнаєтеся, що належить, а що не належить до природи, навчитеся
розрізняти живу і неживу природу.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
—
Визирніть у вікно. Що ви там бачите? (Дерева, небо, хмари, дощ, земля тощо)
—
Подивіться на підвіконня в класі. Що бачите? (Кімнатні рослини)
-
Усе що нас оточує, ми називаємо тілами
—
Улітку ви купалися в річці, озері, деякі — в морі. Ви спостерігали дощ,
веселку, дивилися на птахів. І ліс, і річка, і небо, і повітря, яким ми
дихаємо, і вода, яку ми п’ємо, і дощ, і сніг — усе це природа. Не належить до
природи лише те, що зроблено руками людини.
—
Порівняйте між собою Сонце, повітря, воду, птаха, рослини, каміння і велосипед,
сукню, будинок, цеглу. Чим відрізняються ці групи предметів? (Сонце, повітря,
вода, птах, рослини, каміння не зроблені руками людини, на відміну від
велосипеда, сукні, будинку, цегли.)
—
Отже, нас оточує світ природи (сонце, вода, ґрунт, рослини, тварини), який не
створений руками людини, і вироби (будинки, одяг, машини), які зроблені
людиною.
Схема на
дошці:
-
Рослини, гриби, тварини, людина – це тіла живої природи.
- Чому?
- Чому?
-
Деякі тіла народжуються, живляться, дихають, ростуть,
дають потомство та відмирають
рослини, тварини.
- А от сонце, зорі, повітря, вода, каміння – це тіла неживої природи.Чому? (бо вини не народжуються, живляться, дихають, ростуть, дають потомство та відмирають)
- А от сонце, зорі, повітря, вода, каміння – це тіла неживої природи.Чому? (бо вини не народжуються, живляться, дихають, ростуть, дають потомство та відмирають)
- У чому
полягає різниця між тілами природи, які ви побачили на зображенні?
(Одні з цих тіл живі, інші – неживі.)
(Одні з цих тіл живі, інші – неживі.)
- Живі
тіла народжуються, живляться, дихають, ростуть, дають потомство та відмирають.
2. Фізкультхвилинка
«Раз» – підняти
руки вгору,
«Два» – натягнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
«Три-чотири» – прямо стати,
Будемо знову починати.
«Два» – натягнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
«Три-чотири» – прямо стати,
Будемо знову починати.
- Молодці, сідайте.
3. Робота з
підручником.
(с. 7)
3.1. Самостійна робота.
3.1. Самостійна робота.
- Розгорніть свої
підручники на с. 7. Погляньте на перше зображення. Що ми тут бачимо? (як
хлопчик йде до школи)
- Так, наш Тарасик йде до школи, так як ви зранку. І у кожного з вас на парті є зелені та коричневі кружечки. І вам потрібно накрити зеленими кружечками тіла живої природи, що зустрічаються учневі по дорозі, а коричневими кружечками – тіла неживої природи.
- Тож які тіла природи ви закрили зеленим кружечком? (квіти, дерева, клумбу, траву)
- Так, наш Тарасик йде до школи, так як ви зранку. І у кожного з вас на парті є зелені та коричневі кружечки. І вам потрібно накрити зеленими кружечками тіла живої природи, що зустрічаються учневі по дорозі, а коричневими кружечками – тіла неживої природи.
- Тож які тіла природи ви закрили зеленим кружечком? (квіти, дерева, клумбу, траву)
- А які тіла природи ви закрили зеленим кружечком?
(річку, озерце, сонце)
3. 2 Робота в парах.
- Погляньте на наступне зображення, що тут зображено?(природу)
3. 2 Робота в парах.
- Погляньте на наступне зображення, що тут зображено?(природу)
- По-детальніше розгляньте його зі своїм товаришем по
парті та назвіть тіла живої та неживої природи.
- Назвіть тіла неживої природи. (Сонце, повітря, вода, ґрунт)
- Назвіть тіла живої природи. (Рослини, тварини і люди )
3.3. Фізкультхвилинка.
- Я називатиму тіла живої та неживої природи. Тіла неживої природи ловляться знизу оплесками долоньок. Тіла живої природи ловлять піднятими в гору руками та плесканням у долоні. (камінь, ромашка, вода, повітря)
- Я називатиму тіла живої та неживої природи. Тіла неживої природи ловляться знизу оплесками долоньок. Тіла живої природи ловлять піднятими в гору руками та плесканням у долоні. (камінь, ромашка, вода, повітря)
V. Узагальнення й
систематизація отриманих знань.
1. Гра «Що зайве?»
— Розгляньте
малюнки на дошці. Який малюнок «зайвий»? Чому? (Лопата зайва, оскільки це —
виріб людини, а решта — об’єкти природи.)
1.
Розв'язування логічних завдань
«Що зайве? Чому?»
-
Діти, що зайве з цього переліку?
•
Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта. (карта, бо зроблене людськими руками)
•
Дуб, камінь, Сонце, повітря. (дуб, бо це жива природа)
•
Вітер, річка, білка, веселка, дощ. (білка, бо це тіло живої природи)
•
Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар. ()лікар, бо він є людиною)
-
Молодці!
VІ. Підсумок уроку.
- Як називається все що оточує нас у природі? (тіла)
- Як називається все що оточує нас у природі? (тіла)
- Які
бувають тіла? (природні і зроблені людськими руками)
- Як ви
вважаєте, чому потрібно берегти тіла живої та неживої природи? (щоб їх
зберегти)
- Як до
них треба ставитись? (Бережно, лагідно, співчутливо)
- отже,
на сьогоднішньому уроці ми дізнаєтеся, що необхідно знати про природу і що належить, а що не належить до природи, навчитлися розрізняти живу і неживу
природу.
Немає коментарів:
Дописати коментар