Клас: 3
Предмет:
математика
Тема. Письмове додавання трицифрових чисел, коли сума одиниць дорівнює 10 або
сума десятків дорівнює 10 десяткам

Мета: формувати компетентності:
ключові : вміння вчитися — самоорганізовуватися до
навчальної діяльності у взаємодії;
соціальні - брати на себе відповідальність за ефективне
здійснення презентації результатів роботи пари; загальнокультурні - дотримуватися
норм мовленнєвої культури, здоров'язбережувальні - раціонально планувати
час,
предметні: узагальнити та
систематизувати знань учнів з
математики, ознайомити учнів з прийомами
письмового додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць дорівнює 10
або сума десятків дорівнює 10 десяткам; вдосконалювати вміння додавати і
віднімати іменовані числа; формувати вміння розв'язувати задачі з буквеними
даними; закріплювати вміння розв'язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати логічне мислення,
увагу, фотографічну пам’ять, виховувати
охайність, самостійність у роботі, акуратність,
чуйність; ціннісне ставлення до себе ,бажання вести здоровий спосіб
життя , доброзичливість, співпереживання за успіхи своїх товаришів, бажання
вчитися.
Тип уроку: урок- гра
Форми навчання: робота в групах, парах, фронтальна робота, диференційована робота, індивідуальна по карточках, самостійна
робота, творча.
Використані технології: розвивальне навчання (засноване на теорії Л.Виготського), ігрові технології, методи наочного навчання,
інтерактивні технології.
Обладнання : опорна таблиця, матеріали усних
обчислень, презентація «Урок - гра» , таблиці для усної лічби, картки для індивідуальної роботи.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ( слайд 1)
Сіли рівно, підтягнулись
Один
одному всміхнулись.
Сьогодні
в нас урок незвичний
А
супермаркет математичний.
Свої
знання ти продавай,
Речі
корисні для здоров‘я ти придбай.
- Кожен з вас хоч раз в
житті відвідував великий магазин -
супермаркет.
- У вас на партах є
кошики для придбаних товарів ви зможете складати туди все, що придбаєте у
нашому супермаркеті. Я буду продавцем, а ви покупцями. Для того , щоб придбати
певний товар вам потрібно виконати завдання. Товар продається лише у випадку
повністю правильно виконаного завдання. Грошовою одиницею нашого уроку будуть
ваші знання з математики. За кожну правильну відповідь ви отримаєте певний
товар, який корисний для вашого здоров'я .
Визначення настрою на початку уроку ( за
допомогою смайликів)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Мікрофон»
-
Як ви гадаєте чи потрібні вам знання математики , щоб
бути добрим покупцем?
ІІІ.
Оголошення теми і мети уроку.
-
Для того, щоб придбати все що
потрібно, вам необхідно повторити вивчене на попередніх уроках: додавання і
віднімання багатоцифрових чисел та задачі з буквеними
даними.
-
Девіз нашого уроку:
Отож за покупками ми вирушаємо –
Продукти
корисні для здоров'я збираємо!
-
Після кожного правильно виконаного завдання ви отримаєте
товар у супермаркеті і кладете його у свій кошик.
|
265
744 578
412 289 675 529 216
138 949
+ 13
201 16 +347 53 122 403 +82
+82 327
М А П У Є Ж Б Х С І
Відповідь:
126
|
543
|
553
|
543
|
236
|
278
|
|
759
|
220
|
562
|
622
|
298
|
759
|
Б
|
А
|
Ж
|
А
|
Є
|
М
|
У
|
С
|
П
|
І
|
Х
|
У
|
Інформація для вчителя
В медицині морква застосовується при гіпо- та
авітамінозах. Для виготовлення відомих ліків

3. Робота за схемами та картками
індивідуального контролю .
Схема на дошці ..............
Картка 1
1)Розв’яжіть
рівняння на знаходження невідомого від’ємника.
Х+ 123 = 674 800
- х = 140
Картка 2
1)Розв’яжіть
рівняння на знаходження невідомого від’ємника.
х +240 = 800 700-х=
130
Інформація для вчителя
Лимони використовують для лікування
ангіни, грипу, ракових утворень, виведення каміння із печінки

4. Корекція раніше отриманих знань.
Розв'язування задачі (с. 99,завдання640)
—
За даними таблиці
складіть і розв’яжіть задачу, подібну до задачі, яку ви розв’язували вдома.
—
Що дізнаємося, якщо
36 : 6? (Скільки пельменів за 1 хвилину зліпив кухар спочатку.)
—
Як дізнатися, скільки
пельменів він стане ліпити, якщо за 1 хвилину ліпитиме на 2 пельмені більше? (Додати
2)
—
Якою дією дамо
відповідь на питання задачі? (Діленням)
—
Розв’язання і
відповідь запишіть самостійно.
Слабшим учням учитель
роздає картки-підказки.
Розв’язання
3) □ : □ = □ Відповідь:
7 пельменів.

За
правильне виконання отримують пельмені
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
—
Сьогодні на уроці ми
ознайомимося з письмовим додаванням трицифрових чисел у випадку, коли сума
одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам; будемо
розв’язувати задачі з буквеними даними.
V.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Пояснення нового матеріалу (с.
100, завдання 641)
·
Гра «Спробуй себе у ролі вчителя» (Консультант отримує
виноград.) Виноград попереджає розвиток онкологічних
захворювань;благотворно впливає на серце,надає зміцнювальний вплив на судини;омолоджує
організм.
- Поясніть
прийом письмового додавання, коли при додаванні одиниць дістаємо десяток. (6
і 4 — 10, 0 пишемо під одиницями, 1 переносимо до десятків. 7 і
1 - 8 та ще 1-9 пишемо під десятками. З сотні і 4 сотні — 7 сотень.
Число 7 пишемо під сотнями. Усього 790.)
—
Прочитайте приклад з
підручника.225 +384 = 609 .
·
Загальні висновки, вироблення алгоритму письмового додавання
трицифрових чисел
—
Поясніть прийом
письмового додавання, коли сума десятків дорівнює 10 десяткам. (До 5 од.
+ 4 од. = 9 од. До 2 дес. + 8 дес. = 10 дес.— 1 сотня. У сумі на
місці десятків запишемо 0, а одну сотню перенесемо до сотень. До 2 сот. + +
3 сот. = 5 сот. та ще 1 сот. буде 6 сот. Усього 609.)
2.
Первинне закріплення (с. 100, завдання 642) (диференційовано)
—
Обчисліть приклади з
коментуванням біля дошки, записуючи доданки стовпчиком. ( сильніші- самостійно)
Інформація для вчителя
Мандарини допомагають вилікувати бронхіти,
кашель, нудоту та хвороби шлунку

3.
Усне додавання іменованих чисел
2 грн. 80 к. + 20 к.= 3 грн.
4 грн. - 20 к. = 400
к. - 20 к. = 380 к. = 3 грн. 80 к.
4 грн. 7 к. + 3грн. 3
к. = 7 грн. 10 см
5 грн. – 2грн. 5 к. = 500 к. - 205 к. = 295
к.
Інформація для вчителя. Цибуля поліпшує травлення, збуджує апетит, лікує розлад шлунка, має
сечогінну дію, а також заспокоює нервову систему

Музична фізкультхвилинка
V . РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
Схема до задачі ..........
—
Якщо задача містить
буквене дане, то відповідь записують у вигляді виразу.
—
Складіть вираз для
розв’язання задачі. а + Ь — зібрали хлопчики
—
Замість букв
підставте їх значення, запишіть розв’язання в стовпчик. Відповідь: 290
каштанів хлопчики зібрали разом.
Інформація для вчителя
Часник використовують для лікування
коліту, атеросклерозу, грипу.

—
Складіть коротку
умову до задачі та розв’яжіть її самостійно. 

Схема до задачі.......
Розв’язання
1) 212 + 6 = 218 (в.) — за другий
місяць
2)
212+ 218+ 175 =
605(6.)
Відповідь: 605 верстатів було замовлено заводу.
За правильне
виконання отримують огірок .
Інформація для вчителя .Огірковий сік використовують для лікування суглобів застосовують
при подагрі для поліпшення росту
волосся.
За
правильне виконання отримують по сливі
Сливи посилюють апетит, покращують травлення, володіють
дезінфікуючими властивостями

111 - 11 = 100
1. Повторення алгоритму письмового додавання трицифрових чисел .
- Перевірте правильність письмового обчислення прикладів 237 + 123; 153
+ 556.
За
правильне виконання отримують томат.
Помідори
використовують для лікування недокрів'я, зниження артеріального тиску та хвороб печінки
За
активність, правильне виконання завдань, старанність кращі учні отримують в
свій кошик бонус - смачне яблуко.Корисні і лікувальні властивості яблук
пояснюються їх цілющим складом. У яблуках містяться вітаміни С, В1, В2, Р, Е,
каротин, калій, залізо, марганець, кальцій, пектини, цукри, органічні кислоти


- Увага ! Наш супермаркет зачиняється. Ви отримали чарівний
кошик для вашого здоров'я.
- Чи сподобалась вам подорож до супермаркета? Чим саме?
- Виберіть
смайлик, який відповідає вашому емоційному стану.(вибір
смайлика)
3. Самооцінка учнів
- Тепер користуючись нашими цінниками ви можете порахувати, яку оцінку отримали за
власну працю на сьогоднішньому уроці:
морква
|
лимон
|
пельмені
|
мандарин
|
Цибуля
|
часник
|
огірок
|
слива
|
томат
|
1 бал
|
2 бали
|
1 бал
|
1 бал
|
1 бал
|
1 бал
|
2 бали
|
2 бали
|
1 бал
|
-
VII.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (
диференційоване)
- Для
того, щоб ви могли придбати товар наступного разу, вам потрібно виконати завдання 647; 648 на
с. 100 . Для сильніших учнів ще
й завдання на картках.
Мета: розкрити
моральні розкрити моральні основи родини; визначити зміст моральних вимог, що
регулюють міжособистісні стосунки в родині та сім’ї; допомогти учням та їх
батькам зрозуміти, у чому цінність сім’ї для кожної людини; показати батькам,
що виховання починається в сім’ї, що гарне виховання та навчання в сім’ї є найбільшим багатством іголовною
запорукою життєвих успіхів дитьини, її особистого щастя; виховувати любов,
повагу до роду, родоводу, родии, батьків, почуття патріотизму та доброти,
гордість за своїх рідних, за український народ; розвивати творчу уяву,
естетичні почуття; зацікавити і переконати батьків у необхідності спільного
виховання молодого покоління.
Хід
заходу
Вед.І
Що
то є за днина,
Що
то е за свято?
Що
сюди зійшлося
Гостей так
багато?
Вед. ІІ
Знаю, що за днина
І всім варто знати
Ми свою родину
Будемо вітати.
Вед.І
На білому світі єдине,
Як і Дніпрова течія,
Домашнє вогнище родинне,
Оселя наша і сім’я
Вед.ІІ
«Родина, рід» -
які слова святі,
Вони
потрібні кожному в житті,
Бо всі ми з вами
гілочки на дереві,
Що вже стоїть
віки.
Це дерево - наш
славний родовід
Це батько, мати,
прадід твій і дід.
Вед.І
Де злагода в сімействі,
Де мир і тишина,
Щасливі там люди,
Блаженна
сторона.
Їх Бог
благословляє,
Добро їм посилає,
Із ними цілий вік живе.
Вед.І

Кажімо більше
ніжних слів
Нехай же їм тепліше стане
Від зливи наших почуттів.
(номер)
Вед.І
Владо, в
нас так багато теплих слів для кожного в цім залі, адже сім’ я в нас
велика, то ї кого ж почнемо?
Вед.ІІ
Я думаю, Даниле, давай спочатку презентуємо нашу класну родину. І нехай їй лише три роки, та ми вже відчуваємо підтримку одне одного,
товаришуємо, а де в кого, скажу вам по секрету, виникають навіть симпатії і
народжуються почуття.
Дівчинка з класу
Дайте слово! Можна я!
В нас чудовий
клас - сім’я
Як у зборі вся родина –
Найщасливіші години.
Розквітає в серці свято
Від родинного багаття.
Як із
батьківського дому,
Иду до школи, як додому
Тут і там моя рідня,
Ось
учителька моя,
Там бабуся, мама й тато
І на друзів я багата.
Безперечно, я - щаслива,
Бо
родина в мене - диво.
Вед.І
Маєш рацію, Дарино,
Дружний клас - велика сила.
Вед.ІІ
Хлопці в нас уміють дружити
Можуть наших дівчат захистити
В колективі навчаються жити
Рідну школу, як неньку любити
Є у нас аж чотири Данила
Хлопці гарні, он якії
Два Єгора, два Микити,
Є два Влада й Михаїл.
А погляньте на Дмитра
Сила, мужність і краса.
Дарій в нас один у школі
Носить ім’я пречудове.
Вед. ІІ
А дівчатка - чепурухи
Роблять усмішки до вуха
Вони вчора так старались
До півночі прикрашались
Усю школу обійдеш,
Таких гарних не знайдеш.
Є Світлана і Софія.
І Вікторії є дві.
Кожна дівчина - це мрія.
Правда, хлопці, а чи ні?
Хто здобуде в житті слави
Так це наші Владислави,
Ксюшя, Леся і Аліна.
І Ірина є одна
Також є і дві Дарини
З них велика і мала.
Ну а ще у нас дві Каті.
Ну хіба ми не багаті?
Класні всі як на підбір
З нами і вчителька наш
командир
Рідна, як мама, поки ще одна
Наша Наталія Вікторівна.
(Пісня)
Владо, а ти знаєш заповідь
Божу:
«Шануй, сину, батька й матір
твою,
щоб довгі були твої дні па
Землі,
яку Господь Бог дає тобі»
Так, я знаю. Як
гарно дивитися на тих дітей, котрі поважають і шанують своїх батьків. Адже нема
в світі нічого святішого, між добрі родинні стосунки, велика дружна сім’я. І
найголовнішою берегинею роду завжди вважали жінку - маму.
Вед.І
Мама. Коротке це слово, але які глибини скарбів
містить воно в собі! Все її життя з серця б’є великим джерелом любов до своїх
дітей.
Мама! Чи є в світі слово,
більш світле й ніжне? У матері добрі і ласкаві руки, вірне і чутливе серце - в
ньому ніколи не згасне любов, воно не залишиться байдужим. У народі кажуть: «Як
під сонцем квітам, так із матір’ю дітям»
І скільки б тобі не було років
- п’ять чи п’ятдесят, - тобі потрібна мама, її ласка, її погляд. Чим сильніша
твоя любов до матері, тим світліше і радісніше твоє життя.
1 учень
Мама!
Матусю!Нене!
Вдячний
тобі я за ласку,
За
колискову пісню
І за
дитячу казку.
2 учень
Матінко, ясна зоре,
В очі твої дивлюся.
Бачу
у них твою тривогу
Й Господу щиро молюся
Щастя благаю для тебе.
Рідна моя матусю!
Ні з чим не зрівняти
Мамину усмішку
Скільки вона мам дарує тепла
Та дуже сильно мені
зараз хочеться
Щоб не зникла вона, а жила.
4 учень
Найкращі дні для наших матерів
Це дні, коли щасливі їхні діти
Від нас залежить, скільки днів таких
Ми зможемо для матінки зробити
Мама
Коли співає мама навесні
Летять, мов гуси-лебеді пісні
Від снів тоді пробуджуються трави
І проліски виходять на галяви.
Співай, моя мамо,
Співай, моя рідна
В житті ти у моне одна
Для кожної жінки
Для кожної мами
Нехай пісня луна
(Пісня у виконанні мами)
Вед.І
Батько... Тато... Суворий,
вимогливий, а його любов до дітей стримана й
Вед. II
Недарма кажуть,щ
Що дитину треба любити так, щоб вона цього не знала. Саме такою є батьківська
любов.
Вед.І
Дорогий тату, твій приклад, твоє слово, наказ були законом. Не випадково
казали: «Не навчив батько, не навчить і
дядько». «Який кущ, така й калина, який батько, така й дитина».
1
учень
Соколеньку ясний.
Який ти нам добрий,
Який ти нам красний.
2
учень
Татку любий, татку милий
Нинішньої днини
Ти прийшов до нас на свято
Нашої родини
3 учень
Ми тобі складаєм
нині
Щирі побажання.
Щоб прожив
ти многі літа
Не зазнав страждання
4 учень
Щоб ти вивів нас у люди
Та втішався нами
Щоб пишатись міг своїми
Доньками й синами.
5 учень
Скоро в тата іменини!
Я і мама з магазину
Принесли йому пакунок —
Подарунок!
Наказала мені мама:
- Держи язик за зубами.
Але всі те добре знають
В мене зуби випадають
- То хіба ж я зможу, мамо,
Тримать язик за зубами?
Вед.І
Є віршів багато про тат і про
матусь,
Де змальовують їхні чесноти.
Та так мало говорять про наших
бабусь,
Хоч на них повсякденні турботи.
Вед.ІІ
Бабусенько, голубонько, моя
сивенька пташко
Я знаю, моя зіронько, тобі зі
мною важко
Пробач мені, бабусенько, і
казку розкажи
Погладь мою голівоньку і спокій
збережи
1 учень
Кожен ранок поспішають па
роботу батьки
Лиш бабуся і я на господі.
Хоч даються бабусині роки
взнаки,
Та бабусі втомитися годі.
Я не знаю, якою була би сім’я,
Якщо в мене не було б бабусі.
Я за тебе, сивенька голубка
моя,
Кожен день, кожну хвилину
молюся.
2 учень
Бабусю моя дорогенька.
Матуся моєї матусі
Присядь коло мене близенько
Я ніжно отак пригорнуся
Накину тобі я на плечі
Хустину тепленьку,
пухову
Як гарно з тобою
малечі
Бабусю, завжди будь
здорова.
3 учень
Бабусю мила, моя берегине!
Моє серденько маленьке
Лиш до тебе лине.
Чи поріжу пальчик, чи вдарюся трішки –
Все бігом несуть до тебе
Мене мої ніжки.
Приголубиш,
поцілуєш
І біль
пропадає
Що за дивну
силу, ти,
Бабусю
маєш?
Вед. І
Бабуся і дідусь – коріння дерева родоводу.
Вед. ІІ
А в тебе є дідусь? І в мне є. Він і навчить, і
насварить, якщо заслужу, і пожаліє, бо серце в нього добре. Дідусь багато знає
про минуле, любить розповідати цікаві історії, балує мене. Як говориться в
народі: «Хто не знав діда – той не знав світу».
1 учень
Найдорожчий друг у мене –
Мій дідусь
Всім таємним, сокровенним
З ним ділюсь
І наслідую у всьому
Діда я
Любить і гордиться дідом
Вся сім’я.
2 учень
Чи мороз, чи віє хуга
Я нічого не боюсь
Це тому, що маю друга,
Мій найкращий друг — дідусь.
3 учень
Зовсім не старенький
Любий мій дідусь
Ми з ним добрі друзі
І я цим горжусь
4 учень
Він такий розумний
Все на світі знає
Бо книжок багато
Він завжди читає.
5 учень
Мій дідусь рідненький,
Завжди будь таким:
Спритним і веселим,
Вічно молодим.
6 учень
Щоб вам весело жилося
Все задумане збулося.
Щоб в роботі все горіло
І в
кишені шелестіло
7 учень
Щоб здорові ви були
До 100 років дожили
А здоров’я вам такого
Як у дуба молодого
(Виступ)
Вчитель
Як і
кожен вчитель, я - багатодітна мама. Доля нагородила мене супроводжувати по
життю близько 220 дітей. Наймолодші - ось вони, найрідніші, бо маленькі. Є
середні діти, є ті, що вже стали зовсім дорослими і мають власних дітей.
А є
діти, особливі, які вже сьогодні готуються до вступу у доросле життя - це мої
рідні одинадцятикласники. Вже зовсім скоро покинуть стіни школи, але назавжди
залишаться моїми маленькими! Зустрічайте! Талановиті, розумні, красиві.
(Виступ танцювальної групи)
Вед.І
Давайте
пам’ятати заповідь - шанувати батька й неньку. Обіцяємо бути слухняними,
вихованими, турбуватись про вас, наші рідні.
Вед.ІІ
Нехай кожен зрозуміє просту істину: батьки
дали нам життя.
Вчитель
З усього в світі найдорожче –
Своя сім’я і власний рід,
Бо навіть предків рідні мощі
Оберігають нас від бід.
Вони уважно з того
світу
Нема, повірте, забуття
–
Спостерігають, як їх
діти
Ідуть дорогою життя
Ми це не завжди помічаєм,
Та у житті воно так є,
Коли ми добре пам’ятаєм
Родинне вогнище своє.
Якщо шануємо і множим
Свою сім’ю і родовід
То передати дітям зможем
Цю шану в спадок —
заповіт.
Бо без сім’ї і свого
народу —
Такий закон Всевишній дав
—
Немає нації, народу,
Немає жодної з держав
Вед.І
Хай славиться рід наш,
Сім’я і родина
Хай живе в злагоді
Вся Україна!
Вед.ІІ
Хай радість і сонце заглянуть у віконце
Відкриються двері для щастя й тепла
Хай сила прибуде, здоров’я зміцніє
На щедрі, на довгі, на многі літа!
Тема.
Чистота і здоров’я. Правила особистої гігієни. Догляд за руками. Практична робота: як правильно мити руки
Мета:
ознайомити учнів з поняттям «засоби гігієни», ознайомити учнів з правилами
догляду за руками, з’ясувати призначення предметів індивідуального
користування; формувати і розвивати культурно-гігієнічні навички під час
догляду за руками, нігтями рук ; виховувати охайність та акуратність, звичку
мити руки, використовувати засоби гігієни.
Тип уроку:
урок засвоєння нових знань.
Обладнання: зображення
до теми, відео «Абетка здоров’я; чисті руки , плакат «Коли мити руки?».
Хід
уроку
І. Організація класу
до уроку.
-
Добрий день, діти! (добрий день)
-
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати
час настав,
Тож
і ми часу не гаймо,
Роботу
швидше починаймо.
-
Сідайте. Мене звати
Марія Іванівна і сьогодні у вас проведу урок основи здоров’я.
ІІ. Актуалізація
опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
1.
Гра
«Так чи ні».
-
Зараз ми з вами
пограємо у гру «Так чи ні». Я вам читатиму правило догляду за стопами. Якщо
вона є правильних, то ви плескаєте у долоні, якщо ні – тихенько сидите.
Зрозуміли? Приготуйте свої долоньки. Увага!
1. Носити
гумове взуття. (ні)
2. Ходити
босоніж. (так)
3. Носити
зручне взуття. (так)
4. Ходити
по піску, каміннях. (так)
5. Постійно
ходити у взутті. (ні)
6. Ходити
по гострих предметах. (ні)
-
Молодці! Ви були дуже
уважні.
2.
Бесіда.
-
Які корисні справи для
свого здоров’я ви робили протягом тижня?
-
Чому потрібно бути
чистим і охайним? (щоб бути здоровим)
-
Що слід для цього
робити? (вмиватися, носити чистий одяг)
-
Ви збираєтесь зранку до школи. Які засоби
особистої гігієни допомагають вам стати чистими та охайними школяриками? (мило, зубна щітка, зуба паста)
-
Як ви користуєтесь
зубною щіткою?
-
А чи правильно ви руки
миєте?
ІІІ. Повідомлення теми
і мети уроку.
-
Сьогодні на уроці ми
ознайомимося із правилами догляду за руками, дізнаєтесь, як правильно мити
руки. Дізнаєтесь про значення особистої гігієни. Тому будьте дуже уважні й
активні.
ІУ. Вивчення нового
матеріалу.
1.
Дидактична
гра «Мозковий штурм».
-
Діточки, як ви
гадаєте, навіщо людині потрібні руки? (щоб
працювати)
-
Яку роботу ви
виконуєте руками? (писати, малювати)
-
Так, людина руками
може мити посуд, садити рослини, малювати картини, щось писати.
2.
Робота
над оповіданням.
-
Тепер уважно послухайте
оповідання В. Сухомлинського «для чого руки потрібні» і подумайте чому це
оповідання так називається.
Петрусь
з дідусем великими друзями були. Про все розповідали один одному. Якось дідусь
запитав онука:
-
А
для чого, Петрику, людям руки потрібні?
-
Щоб
у м’яча грати,- відповів Петрусь.
-
А
ще для чого?- запитав дідусь.
-
Щоб
ложку тримати.
-
А
ще?
-
Щоб кицьку гладити.
-
А
ще?
-
Щоб
камінчики в річку кидати…
Довго
відповідав Петрусь дідусеві, і правильно відповідав, але ще багато чого не
сказав.
-
Чому це оповідання так
називається? (бо хлопчик розповідав
дідусеві роль рук)
-
Чого ще Петрусь не
сказав дідусеві? (писати, дбати про
здоров’я)
3.
Робота
над загадками.
-
Діточки, а чи любите
ви розгадувати загадки? (так)
-
Отож, слухайте.
-
Чим більше миється,
тим менше стає. ( мило)
-
Любить митися і
купатися, але від того тільки худне. (мило)
-
Дві матері по п’ять
синів мають. (руки)
4.
Гумореска
Грицька Бойка «Не знала»
-
Послухайте гумореску
Грицька Бойка «Не знала».
Питала
бабуся у онуки:
-
Чити
ти помила добре руки?
-
Аякже,-
Милочка в отвіт,-
Помила
з милом, так як слід.
-
А
де?- бабуся знов питає,-
Води
ж у хаті в нас немає.
-
Немає?
– здивувалась Мила.-
А
я не знала і …….помила.
-
Що автор хотів сказати
цим віршем? До чого він закликає? (мити
руки милом та водою)
-
Які хвороби від брудних
рук вам відомі? (живіт болить)
-
Яких правил слід
дотримуватись, щоб шкідливі мікроби не потрапили до організму?
(мити руки, не їсти брудної їжі)
5.
Фізкультхвилинка.
-
А зараз ми з вами
трішки відпочинимо. Встаньте всі із-за парт, по колонах один за одним щоб не заважати товаришам. Повторюйте
вправи за мною.
(вправи
ритмічної гімнастики під музичний супровід)
6.
Робота
з підручником.
-
Розгорніть свої
підручники на с. 34.
-
Що зображено на
малюнках? (тварин і дітей)
-
А які саме тваринки? (слоник, котик, каченя, пташка)
-
Що робить слоник? (вмивається)
-
Яким чином? (має великий носик, яким він набирає багато
води і видуває її на себе)
-
Щ робить пташка? (дзьобиком ретельно вичищає своє пір’ячко)
-
Що робить качечка? (хлюпочеться у водичці)
-
А що робить котик? (вмивається)
-
Ви найбільше
зустрічаєтесь і спостерігаєте за котиками, то як вони вмиваються. (ретельно
себе лапкою вилизують)
-
Люди не гірше від
тварин підтримують чистоту свого тіла. А як саме? Погляньте на малюнки. (душ, ванна, ноги миють)
7.
Перегляд
мультфільму.
-
Чому важливо мили
руки? (щоб не захворіти, не болів живіт)
8.
Робота
над загадками.
-
Діти, як ви вважаєте,
що таке засоби гігієни?
-
Це речі, які допомагають бути чистими та
охайними, і вони зображені на сторінці
35. Які саме ? (рушник, шампунь, зубна паста, мило, гребінець)
-
Розгадайте
загадки. Для вас є підказка у вигляді
малюнка.
-
Які ви знаєте засоби
гігієни? (мило, рушник, зубна паста)
-
Назвіть ті, які не
можна позичати навіть друзям. (гребінець, зубна щітка)
У. Закріплення
вивченого матеріалу.
1.
Практична робота.
- Погляньте на с. 35. Тут проілюстровано 5 кроків до чистих
рук. Тобто , яких 5 дій нам треба
зробити, аби добре помити руки. Спершу ми включаємо воду: спочатку відкриваємо
холодну воду, а потім – гарячу. Потім беремо в руки мило. Третім кроком добре намилюємо руки милом.
Четвертим – змиваємо піну. П’ятим – витираємо руки рушником.
-
Тож, які є 5 кроків до
чистих рук? (включити воду, взяти мило,
намилити, змити піну, витерти руки рушником)
-
Молодці!
Загорніть підручники.
-
А зараз я перевірю, як
ви ці 5 кроків запам’ятали. Погляньте на
дошку, тут проілюстровано ці кроки, але вони не розміщені в точному порядку. І
зараз ми ці кроки пронумеруємо, адже ви вже цифри 1, 2, 3, 4, 5 знаєте.
-
Молодці!
3.
Аналіз
ситуації.
-
Діти, руки мити треба щодня перед їдою, після туалету, після
гри з тваринами, після спілкування з хворими, після прогулянки, після чхання та
кашлю, перед доторканням до рани і коли брудні руки.
4.
Складання
правил.
-
А зараз з вами
складемо правила догляду за руками.
Перед їдою та після ретельно мий руки.
Коли приходиш з доглядав за ними –
мий руки.
Після туалету їди завжди
мий руки.
Якщо грався з тваринами вулиці – мий руки.
5.
Робота
в зошиті.
-
Розгорніть свої зошити
на с. 14.
-
Позначте ті предмети,
які допомагають вам бути чистими і акуратними. Тобто замалюйте зеленим
кольором.
-
Погляньте на завдання
на с.15.
-
Погляньте на перше
зображення, зо тут зображено? (хлопчик
поїв)
-
І що він після їди має
зробити? (помити руки)
-
Що зображено на
другому малюнку? (хлопчик гуляє)
-
І коли він прийде
додому, що він має зробити? (помити руки)
-
Що зображено на
третьому малюнку? (дівчинка грається з
котиком)
-
І що вона після цього
має зробити? (помити руки)
-
Що зображено на четвертому
малюнку? (хлопці грають у футбол)
-
І коли вони
повернуться додому, що вони зроблять? (помиють
руки)
-
Що зображено на
п’ятому малюнку? (жінка виходить з
туалету)
-
Що вона має зробити? (помити руки)
-
Що зображено нам
шостому малюнку? (хлопчик садить дерево)
-
Після цього він має
помити руки.
УІ. Підсумок уроку.
-
Чому необхідно дбати
про чистоту рук? (щоб бути здоровим)
-
Коли слід мити руки? (після вбиральні, коли брудні)
-
Чи обов’язково мити
руки? (так)
-
Які правила гігієни ви
запам’ятали?
-
Сьогодні вибули уважні
і активні. Я дякую вам за плідну співпрацю.
-
До побачення! (до побачення)
Завдання
І етапу ХІХ Міжнародного конкурсу з
української мови
імені Петра Яцика
4 клас
1. Віднови
прізвища українських письменників і поетів, запиши їх у алфавітному порядку:
Швчнк, Фрнк, Кстнк,
Пчлк, Схмлнськй, Сср.
6 б.
2. З’єднай частини
так, щоб утворилися прислів’я. Утворені прислів’я запиши.
Добре слово
говориться не язиком...
Наука в ліс не
веде...
Вовк старіє...
Золото й
срібло не старіють...
|
...але не
добріє.
... батько й
мати ціни не мають.
... а душею і
серцем.
... а з лісу
виводить.
|
4 б.
3. Виправ допущені помилки:
Річка рось,
полтава, чирвоний, типленько, чиривики, матірю, житя, девять, буряк, про вести,
здороги, осіній.
4 б.
4. Добери і запиши до поданих схем слова:
- - o - - o;
- o – o =: o
2 б.
5. Перепиши, уставляючи пропущені букви. Розкрий дужки. Заверши текст
трьома-чотирма реченнями. Добери до
тексту заголовок.
Трави й бур’яни (по)сохли і від першого ж дотику ледь
(не) ро…сипаю…ся на порох. Здає…ся, все ж…ве шукає порятунку від спеки і
(не)знаходить.
І ось …
12 б.
Загальна кількість 28
балів.
ПЕРШИЙ УРОК
Тема. Україна на карті Європи
Мета: формувати позитивну мотивацію
учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати правильне відношення до
свого здоров′я, бажання гарно вчитись, пізнавати нове; розширити знання учнів
про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлювати з державними та народними
символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом
України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти
усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти
важливість Європейського об′єднання; виховувати шанобливе ставлення до рідного
краю, його традицій.
Обладнання: таблиця з
державними символами України , карта України,
карта Європи, ілюстративний матеріал: потяг з вагонами, світлофор, сонечко,
промінці сонечка; Прапор Євросоюзу; пісня « Як у нас на Україні»
Хід уроку
І. Організація учнів до роботи на уроці.
1.Привітання.
-
Увага! Увага! Скінчилося літо!
А
скільки пригод неймовірних прожито!
І
знову 1 вересня приходить до нас,
І
всім до навчання ставати вже час.
Щиро
дзвоник шкільний пролунав,
Під
дах великого спільного
Дому
нас закликав.
Всі
за літо відпочили й підросли,
- Чи
готові за знаннями вперед іти?
І ось ми
знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 4 класі.
2.Акція
«Скринька побажань для дітей від батьків»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
1
вересня часто порівнюють ще з одним веселим святом. Як ви думаєте яким? (Новим роком)
-
Чому?
(початок нового)
-
Що
люди роблять коли б′ють куранти? (загадують
бажання)
-
Як
ви ,вважаєте, від кого залежить, чи збудеться бажання?( від того як ми налаштуємось на його виконання)
-
А
сьогодні ми налаштуємось ,щоб новий навчальний рік минув для вас легко і цікаво
і ви отримали нові знання , і позитивні результати.
ІІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація
навчальної діяльності.
-
Отже,
новий навчальний рік ми розпочинаємо традиційно
першим уроком, тему якого прочитаємо разом . (Україна на карті Європи)
–
Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи, традиції, звичаї України. Дізнаємося про
Україну, як європейську країну.
– На
чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.
Пасажирський
чи товарний
Металевий
він і гарний.
Все
ховає у вагонах
І
стає лиш на пероні. (Потяг)
-
Куди
ми вирушимо у подорож , ви здогадаєтесь
послухавши вірші ваших друзів.
Учень:
НАШ РІДНИЙ
КРАЙ
Щоб
довелося мандрувати –
Піти
по рідній всій землі:
У
кожне місто завітати,
У
кожнім побувать селі, –
Учень:
То
навіть би за сотню років
Цього
б не встигли ми зробить:
Простори
в нас такі широкі,
А
міст і сіл – що не злічить!
М.
Познанська
–
Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.
На нашій Україні
На
нашій Україні і небо голубіше,
На
нашій Україні і сонце на тепло,
На
нашій Україні дівчата наймиліші,
На
нашій Україні і пісня на добро.
Приспів:
У
саду калина, на ставку верба,
Пісня
журавлина – радість і журба,
Сонячна
долина, стежка в споришах,
І
співа пташина, як моя душа! (2)
На
нашій Україні і зорі найрясніші
І
хата біла-біла, неначе у вінку.
На
нашій Україні молитва найсвятіша
І
пісня солов’їна в вишневому садку.
Приспів (2)
– А
що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)
Батьківщина
– це наш рідний край, широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де
ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну
мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.
Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна.
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і взимку найтепліша —
Наша отча сторона.
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна.
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і взимку найтепліша —
Наша отча сторона.
Одна Батьківщина, і двох не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Є щось святе в словах «мій рідний край».
Для мене — це матусі пісня ніжна,
І рідний край, від квіту білосніжний,
І той калиновий у тихім лузі гай.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Є щось святе в словах «мій рідний край».
Для мене — це матусі пісня ніжна,
І рідний край, від квіту білосніжний,
І той калиновий у тихім лузі гай.
-
Діти,
потяг , яким ми вирушаємо має назву, але вагони переплутались і назва не
читається. Допоможіть прочитати!
е
р
е
п
а
г
о
м
–
Молодці, потяг має назву «ПЕРЕМОГА». Чому він так називається, як ви думаєте? (
відповіді дітей)
-
Ми
прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати
поставленої мети.
-
Що
ми візьмемо з собою в подорож? Назвіть слова на кожну букву слова «Перемога».
П-
пам′ять, працьовитість;
Е-
енергію;
Р-
радість, родину;
Е-
емоції;
М-
мудрість;
О-
острів знань;
Г-
гарний настрій, гарну поведінку;
А-
активність.
– Як
ви думаєте, що саме головне потрібно робити , щоб завжди здобувати перемогу у
житті?( Відповіді дітей) .
-
Батьки
приводять вас до школи і хочуть, щоб ви були здорові, лише здорова людина може
бути активною, добре вчитись, працювати і перемагати .
Що
ви, робили влітку щоб бути здоровим? ( відповіді
дітей)
– Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)
IV. Робота над темою уроку.
1.
Зупинка «Народ скаже, як зав’яже».
-
Ось
ми приїхали до першої зупинки: « Народ скаже, як зав′яже»
На
цій зупинці вам потрібно виконати
завдання.
Я
читатиму прислів′я , а ви як найшвидше промовте кінцівку
Ø Зрадити Батьківщину
– зганьбити (матір і батька.)
Ø Рідна сторона мати
– а чужа – ( мачуха)
Ø Без верби і калини
( нема України)
Ø Одна у людини
рідна мати, одна у нього і (Батьківщина.)
Ø Всюди добре, а
вдома (краще).
-
Молодці,
ми пригадали прислів′я про Україну, рушаймо далі.
2.
Фізкультхвилинка
-
Діти
,але рушити ми не можемо, перед нами з′явився відомий нам дорожній знак, він
хоче нам про щось нагадати.
Цього
року багато хто з вас буде ходити додому сам. І щоб благополучно дістатись
додому світлофор приходить нам на допомогу.
Пригадаймо
що значать його кольори?
–
стояти
–
приготуватись,( а ми будемо плескати в долоні)
–
крокуємо
(вчитель
показує кольори, а діти виконують команди)
Молодці
правила руху пригадали. Нам зелений
колір. Рушаймо!
Щоб
веселіше нам було подорожувати пограємо у вікторину.
3.
Вікторина
- Обов′язок
кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо ми свої сили і дамо відповіді на запитання.
-
Назва
нашої держави? (Україна)
-
Столиця
України? (Київ)
-
Основні
кольори нашого прапора? (Синій і жовтий)
-
Назвіть
державні символи України. (Герб, Гімн,
Прапор України)
-
Коли
Україна здобула свою незалежність ( 24
серпня 1991 р)
-
Рослини
– символи України. (Верба і калина)
-
Які
обереги українського народу ви знаєте? (Віночок,
рушник)
-
Яка
велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
-
З
чим українці зустрічають гостей? (З
хлібом-сіллю)
-
Частина
світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа)
( за потребою вчитель надає
підказку)
4.
Зупинка «Україна незалежна країна Європи»
–
Отже , наступна наша зупинка «Україна незалежна країна Європи»
-
Перед
вами карта світу. Це розгорнута, зменшена модель Землі вона поділена на сушу – материки і воду. Найбільший
материк Євразія. Він поділений на Європу
і Азію. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи , населенням більш як
42 млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Батьківщина – центр Європи.
-
Що
ж таке Європа?
-
Європа
– це і територія, об’єднання багатьох
держав для спільного вирішення проблем,
це і спільні гроші , це і спільний дім для десятків різних націй та народів . У
Європі знаходиться 45 незалежних держав,
які об′єднались у Євросоюз. Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні
безхмарного неба. Україна є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби
прискорити вхід у європейську співдружність. А це можливо лише за умови , що
разом будемо збагачувати Україну, дбати про її авторитет, підвищувати добробут
громадян. І уже цього літа був встановлений безвізовий режим, для подорожей
українців, що для нас є дуже важливо.
-
Ну,
що ж , подорожуємо далі. Щоб цікавіша була наша подорож пропоную вам прослухати Гімн Європейського Союзу «Ода до радості» відомого
німецького композитора Бетховена.
(Звучить
гімн «Ода до радості» Бетховена)
5.
Зупинка «Люби і знай свої звичаї»
-
Ось
ми і приїхали на останню зупинку « Люби і знай свої звичаї».
Ми
українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи, страви,
які відрізняють нас від інших і
прославляють.
-
Проведемо
гру і перевіримо, чи справжні ви
українці? Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите
один з них, що належить українському народу.
Плов,
вареник, пельмень.
Лелека, слон, мавпа.
Пальма,
калина, ялина.
Вишитий
рушник,
віяло, матрьошки.
Береза,
каштан, верба.
Місяць,
зірка, тризуб.
Чорнобривці, кактус ,
гвоздика.
Віночок, хустинка, шапка.
Суп
, борщ, уха.
– Молодці,
ви справжні маленькі українці.
6.
Зупинка «Вшановування пам’яті загиблим героям АТО».
-
Як
називають людину, яка любить свою Батьківщину? (патріотом)
-
Патріотизм
– риса шляхетної людини. Патріотами називають тих, хто любить свою Батьківщину
і мужньо захищає її в тяжкі для країни часи. Справжніми патріотами
проявили себе і учасники Антитерористичної операції на Сході України. Вони
вічно буде в нашій пам'яті і в наших серцях...
(Хвилина мовчання... Діти по черзі
передають один одному запалену лампадку)
Перегляд відеозапису «Дай, Боже, сили
нашим солдатам»
-Сьогодні кращі сини України ціною власних
життів відстоюють незалежність держави на Сході. Ми пишаємось ними і просимо
Бога дати їм мужності та сили, принести мир рідній землі.
7.
Флешмоб
- Всі разом стають у коло і хором проголошують слова:
Ми вірим в майбутнє твоє, Україно!
— Говорять сьогодні дорослі й малі,
Бо ти в нас — найкраща,
бо ти в нас — єдина,
Немає другої такої землі!
- Всі разом стають у коло і хором проголошують слова:
Ми вірим в майбутнє твоє, Україно!
— Говорять сьогодні дорослі й малі,
Бо ти в нас — найкраща,
бо ти в нас — єдина,
Немає другої такої землі!
- Ви багато знаєте про Україну, а головне
те, що любите її, своїх рідних і працею своєю допомагаєте їм. Ми тут усі присутні ви, діти, і ваші батьки –
ми маленька частинка великої України. Тому аби подолати всі труднощі негаразди,
які зустрічаються на нашому шляху, треба нам бути такими згуртованими та
дружніми. Тому що ми разом сильніші від будь- яких невдач та проблем. І ми всі
разом візьмемося за руки і виконаємо танець однієї великої та дружньої сім’ї.
Учень.
Ми всі - одна
сім'я, єдина ми родина,
у кожнім нашім "я" - частинка України,
Ми всі - одна сім'я, єдина ми родина
Мільйони різних "я", а разом – Україна!
Танець батьків і дітей «Українська родина»
Танець батьків і дітей «Українська родина»
V. Підсумок уроку.
–
Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо
повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі
живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки
дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер
від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути
Україні далі. Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка.
(вчитель кріпить на дошку сонечко без промінців)
-Щоб
сонечко нас зігрівало, ми подаруємо йому
промінці . ( паперові промінці лежать на
партах )
На
промінцях продовжте речення «Після цього уроку я знаю, що …» і
відповідь озвучте та прикріпіть до нашого сонечка.
Хай
радість приходить на ваші пороги,
Хай
світлі стеляться завжди дороги.
Життя
хай триває, як квіти прекрасні,
Хай
будуть усюди вам успіхи рясні!
Адже,
навчання – це прихований скарб; це світ знань про людей, їх оточення. Треба
наполегливо вчитися, щоб багато знати. Я впевнена, що зерна науки зростатимуть
у ваших юних душах урожаєм мудрості й натхнення. Хай світлим, радісним і
плідним буде кожен ваш день, кожен крок. Ростіть здоровими, досягайте високих
результатів у навчанні. Знаю, що ваші здібності і наполегливість стануть запорукою високих успіхів.
Батькам
бажаю міцного здоров’я, терпеливості, і
щоденно відчувати гордість за своїх
дітей, радіти їхнім успіхам. Їм дуже необхідна ваша увага та підтримка.
Немає коментарів:
Дописати коментар